God morgon

Klockan 9.15 ringde vaktmästaren på. Jag har aldrig träffat honom förut, och blev glatt överraskad av hans trevlighet, och käckhet. Så himla käck! Jag frågade om en sak gick att ordna, hans svar var då: "allt går utom småbarn". Han borde skriva en bok á la Mia Törnblom och peppa människor med sin positiva inställning.
Så, hans tidiga besök fick upp mig ur sängen. Klockan är snart halv tolv och jag har redan hunnit äta frukost, läsa några sidor ur "Borta bäst" av Sara Kadefors och tvättat mitt hår i illamåendefrakallande bananschampo från Body Shop. Trots två inpackningar är det fortfarande tovigt efter fjällhelgen. Glömde både borste och balsam.

Nu ska Miss Pizzaface ut och handla dietmat till katten, bestående av torsk, ris och morotspuré, och sedan dricka ett glas vin i eftermiddagssolen med E! Fyra dagar kvar av semestern..

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback