Just nu

Sitter på soffan i min nya lägenhet. Inte vår, utan min. Det känns självklart väldigt märkligt. Men nu är det som det är, och i detta ungkarlsliv ingår också matlagning - vilket resulterat i att dagens middag har bestått av ljumna köttbullar och kall spagetti från igår. Med ketchup.

Förutom allt känslomässigt som skett de senaste veckorna har jag även kommit igång med min praktik. Två veckor har jag varit där nu och trivs väldigt bra. Det är verkligen dags att få prova verkligheten ett tag nu tror jag de flesta av oss i klassen känner. Man kan läsa hur mycket som helst men får man aldrig testa teorierna så har man inte mycket nytta av dom. Förändringar på flera plan detta året alltså.. Den största lärdomen är att hur mycket man än planerar och tror så vet man aldrig. På både gott och ont. Jag antar att livet hade tappat en del av sin charm om vi hade vetat allt.. jag hade iaf inte velat ha det så, trots allt.

Vacker låt jag lyssnar på idag (stämmer dock inte alls överens med titeln)


Ps. Tack för alla era gulliga och fina kommentarer, jag läser dom och uppskattar dom men har inte riktigt energi just nu för att svara på allt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Roligt att höra att du trivs med din praktik :)

Postat av: Pernilla

Usch, jag vet precis hur det känns - men det blir bättre, det blir det!!



Skönt att du har kommit igång med praktiken i alla fall - så du får lite annat att tänka på. Blev det på KJ? Hoppas du trivs iaf!



Kramar!

2009-01-31 @ 11:40:23
URL: http://pernillah.devote.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback