Det fina med att plugga

• Man kan (inte helt sällan) gå upp precis när man vill, ta på sig mjukisbrallorna..äta frulle framför datorn och chilla tills man känner sig redo för att vara seriös.

• Åtminstone när man läser till socionom är det inte många dagar man faktiskt behöver plugga på heltid, alltså 8 timmar om dagen.

• Det flexibla schemat gör det väldigt mycket enklare vad det gäller att gå på stan,  tandläkar/läkartider, träna utan att det är en mils kö till varje maskin och allt annat som man behöver eller helst gör under dagtid.

• I skolan träffar man massor med trevligt folk. Man behöver inte vara rädd för att (som på ett jobb) hamna i en liten arbetsgrupp där man i värsta fall inte klickar med någon alls.

• Om man vill, så kan man i princip festa varje dag.

• Man känner hur man för varje termin blir klokare och klokare. Förhoppningsvis utvecklas man på ett bra jobb med, men har man otur så gör man det inte.

• För en boknörd som jag är det en stor tillgång med UB:s lager av böcker i vissa fall med mer titlar än till och med Stadsbibblan.

Märks det att jag inte längtar ihjäl mig till arbetslivet ännu..?


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, jag blir så irriterad på csn bara jag tänker på det, 7000 det är ju inte ens en halv normal månadslön. Men det är väl så sverige är.



Ja visst är han söt :)

Postat av: Linda

förresten du som också har en japansk spets! Vi är väldigt oroliga för Gizmoz ögon, om du har sett bilden på min blogg? Så är han väldigt brun runt ögonen, är det något som du har varit med om?

2008-09-15 @ 17:58:37
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Laura

haha, ja han är söt. dock höll han mig vaken hela natten med sitt rumstrerande i buren. hoppas på att han vänjer sig snart vid den nya miljön. ja, de kanske hade kommit överens :) du får väl ta hit nikki och prova :P

2008-09-15 @ 20:16:13
Postat av: e

håller med dig fullständigt ansebooo!

och ja, det brinner faktiskt rätt mkt här..eller så är det att jag märker av det mkt mer, och hör alla larm, än när man som en vanlig svensson bara läser tidningen om bränder osv. ;)



hur mår du annars?

pusspånooosen!!!

2008-09-15 @ 21:11:10
URL: http://rockisdelicious.blogg.se/
Postat av: lovebirdie

Hehe, ja det är ju det här som är tjusningen med att plugga...

Visst är han helt otroligt söt på sin lilla tron! Sötast är han när han somnar med huvudet lutat mot kanten... :)

2008-09-15 @ 23:33:25
URL: http://lovebirdie.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

jag längtar efter att plugga ännu mer nu jue haha =)



kramar

2008-09-16 @ 22:28:31
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback