Suströmming = Norrland

I drygt två år har jag bott i Umeå utan att ha blivit utsatt för surströmming. Men nu var det alltså dags. Och då var det ändå min vän från Skåne som arrangerade det hela. Det var Linas korre och det var en stor kastrull fylld med sura strömmingar. Den stanken.. för er som aldrig har känt den, tänk er kattkiss i kombination med mögel och en mix av ruttna saker. Fullständigt vidrigt. Jag kan inte tänka mig att någon tycker det är gott på allvar, det måste vara en underlig vana från barndomen slash något märkligt behov som jag inte kan förstå. Under halva kvällen stank det alltså gammal fisk. Efter ett stort antal plågande miner (och några mindre plågade) åkte resterna tillslut ut på balkongen och efterrätten kunde serveras. En vulkankaka med vaniljcreme. Min räddning.



Natten musica:
Good day - Ice cube, Everyday people - Sly & the family stone, Give it 2 me - Madonna, Beautiful disaster - Kelly Clarkson (visst gjorde Alice i Idol en grym version av den?! Till och med bättre än Kelly her self tycker jag)

Kommentarer
Postat av: Petra

Vulkankaka? Var hittar man den? Hos Tant Anci???

Postat av: Katja

usch, har inte prövat men det luktar bra illa!

2008-10-05 @ 21:28:00
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback