Lördagstankar

Jag kom att tänka på en grej från igår. Vi åkte till stan och planerade att parkera i ett p-hus. När vi kom in och upp såg vi en bil som skulle lämna sin plats och ställde oss som för att ta den. Han i bilen backar utåt men stannar. Vi undrar vad tusan han ska göra, och så ser vi hur han springer ut och sätter sin biljett på bilen bredvid och pekar på den att vi kunde använda den. Det är egentligen en sån liten grej men det gör mig så glad när jag ser att folk gör något för helt främmande människor.

En annan tänkvärd sak är det här med sk "kamphundar". Jag läste nyligen i vår toatidning om någonslags omröstning huruvida folk tycker att man ska förbjuda kamphundar. Såklart var det en majoritet som tyckte att ja, det är en jättebra idé. Jag ser inte vitsen med det alls, tycker snarare att man ska inför hundkörkort eller skärpa regler kring avel. I alla fall, var ute med Nikki och vi möter en kille med en vad jag tror vart en amstaff, han frågar om dom kan hälsa. Jag sa att ja, om Nikki vill, hon kan vara lite kaxig och otrevlig. Den "livsfarliga kamphunden" stod snällt och tittade på Nikki medan hon, den lilla valpliknande hunden, började nafsa och morra mot den. Ja, skenet kan verkligen bedra.

Kommentarer
Postat av: R y d b e r g

haha aj visst är den, dne är underbar :D

Postat av: Petra

Vad sjyst gjort!

2008-10-04 @ 17:37:18
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Katja

inte lätt o va liten o kaxig jämt :P

2008-10-05 @ 21:23:22
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback