20 oktober - tandläkardag, igen

Måndagsmorgnar är inte min favorit som ni nog vet. Men så snart jag hade tagit mig upp och satt på lite music så kom jag igång. Traskade till skolan där vi hade vår handledning, sen hem för att borsta tänderna och åka till tandläkaren för att borra (börjar bli van nu). Hade det inte varit för diverse ilningar och märkliga metallanordningar som skulle fästas i käken så hade jag nog somnat där i stolen så trött jag var. Efter en timmes joxande så fick jag räkningen för dagens aktiviteter på 1600 kronor och kunde gå ut. Med en avdomnad tunga och allmänt dreglande mötte jag A på stan. Efter en stund kom jag på - ahh, mina handskar måste vara kvar hos tandläkaren. Vi gick tillbaks. I samma stund som vi kommer dit kommer jag på i mitt trötta huvud att jag ju lade dom i jackluvan och alltså gått runt med dom där. Suck.

För varje gång jag går till tandläkaren så dyker det upp något nytt som behöver åtgärdas. Ni som har följt med här, först var det en undersökning där det uppenbarade sig 798 hål ungefär. Fine, fine.. det måste lagas liksom. Sen visade det sig att en av tänderna behövde rotfyllas. Okej, bara att göra det med. Idag upptäckte han att jag dessutom borde dra ut visdsomständerna (särskilt en av dom). Jag är rasande arg på mina tänder just nu, är så less på det hela och vad dom kostar mig.

Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

:) Tack:)

Postat av: milla

Åh. Stackars dig som har så mycket problem med tänderna. Jag själv har aldrig haft ett hål. Ändå är jag 30 år. Tur det. För jag är livrädd för sprutor. Förstår inte hur du kan vara så lugn hos Mr. Dentist.

Trevlig blogg förresten. Jag har precis hittat hit. Jag lägger till dig i mina bokmärken ;)

2008-10-20 @ 17:16:59
URL: http://stromblads.blogg.se/
Postat av: Katja

Usch! hatar tandläkaren! Jag fick laga 3 hål i våras! dumma godis som ska förstöra så mycket!

2008-10-20 @ 21:44:28
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: Aleya

Tandläkare är aldrig kul att gå till. Otroligt obehagligt att ha en massa otäcka föremål i munnen.

2008-10-21 @ 08:39:25
URL: http://aleya.webblogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback