To-day

Hade ett samtal med person idag angående stress. Visst är det så att dom flesta av oss lever i någon form av konstant stress? Det är helt sjukt egentligen. Stress borde vara ett tillfälligt tillstånd någon gång då och då, som kan verka för att få oss att komma igång när det behövs. Jag misstänker starkt att det har blivit en "felkoppling" i samhället som får oss att känna stress för så mycket, så ofta. Just i detta nu kan jag tänka på åtminstone tre stressmoment i mitt liv. Något större och något mindre. Något av dom hade jag kunnat bli av med om jag hade sänkt kraven på mig själv och vad jag borde göra, visst - men samtidigt har samhället sin del i att forma mina krav på mig själv också.

Som motsats till mina stresstankar (eller kanske som följd av dom) har jag haft en lugn dag. Var på en 2-timmars föreläsning, lagade en tidig middag och fick sen sällskap till kaffet av grannen (som samtidigt förvandlade Nikki till en påskkärring - se nedan).




Okej, så grejen med räkmackan är den att den såg riktigt riktigt god ut. Satte mig ner för att kränga - och så vart den inte alls särskilt god. Ni förstår vilken besvikelse? Det var kanske fem räkor och resten var bara tråkigt gojs.. Big no no till Ica's räkmacka alltså.

Kommentarer
Postat av: Katja

å så tråkigt med icke-god räkmacka!


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback