Inställning

Är det inte rätt häftigt, att egentligen allt handlar om inställning. Sitter du med en massa kurslitteratur som ska plöjas igenom kan det vara allt från dötrist till intressant och givande beroende på hur du väljer/orkar se på det. Har du dålig hälsa på ett eller annat vis handlar det återigen om den inställningen du har. Ett ganska klyschigt exempel är tex mannen som varken har armar eller ben men som ändå verkar nöjd med livet. Men absolut, vissa saker kan man inte styra över. Att säga till en deprimerad person att hon måste "rycka upp sig" kan ju vara ganska absurt. Men i många fall tror jag att det kan vara väldigt bra att medvetet tänka på att vi faktiskt har stor makt och likaså inflytande över vårt välmående.

MItt största problem är att jag kan vara supertaggad och tänker att jaaa nu kör jag, sen börjar jag läsa den där boken eller vad det kan vara (som är skittråkig) och då dalar min positiva inställning totalt. Så det är kanske det som är det egentliga problemet, just att hålla behålla den peppade energin.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback