Champagneflickan - Caroline L Jensen

Saxat från Bokus: Champagneflickan - en svensk strippa berättar är den sanna historien om hur en ung svensk kvinna på grund av olyckliga omständigheter hamnar i sexindustrin i Köpenhamn och försörjer sig som strippa, ända till dess att en av hennes arbetskamrater blir brutalt mördad. Det är en nyanserad och inträngande skildring av en verklighet som omges av både många fördomar och romantiska föreställningar. Här får vi veta hur det verkligen är att arbeta på en strippklubb och umgås med personer i den undre världen.

Jag tycker att storyn är spännande, människors (kanske främst kvinnors) levnadsöden och historier intresserar mig ofta. Språket gillar jag dessutom, hon har ett väldigt levande och lättillgängligt språk som får en att fastna. Hon varvar sina upplevelser med åsikter och känslor på ett bra sätt och jag tycker absolut den är läsvärd om man gillar den här typen av böcker.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback