Påsken i minnet

Kom att tänka på hur påsken såg ut när jag var en liten Anna. Vi var alltid i sommarstugan, på skärtorsdagen sprang vi runt till alla hus i viken och påskkärringade..långfredag minns jag inte så tydligt men jag gissar att vi målde ägg och pyntade och hade oss. Sen, påskafton var en stor dag. Då gick vi upp tidigt och fick leta godisägg i huset, sedan gick vi ner till mormor och morfar där vi åt en stor påsklunch, lekte ägglekar och fick ännu mer godis. Vilken grej det var på den tiden! Men kul. Får jag barn i framtiden vill jag att dom ska få en sån påsk.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Vad härligt förstår att du vill att dina framtida barn ska få uppleva det!

Postat av: C.

jo sant. spelade sanning och konsekvens igår i brist på annat. en av de mesigare frågorna var "om du fick veta ngt om din framtid, vad skulle det vara?". vi kom överens om att det vore intressant att veta vad man skulle göra karriär inom. just nu känns det som att det kan bli lite vad som helst...

halsen känns bättre. eller iaf så får den ta och vara det nu, för ikväll ska jag ut! är så himla pepp...nu ska jag prova sjuttioelva olika outfits i väntan på nattens äventyr ;)

oj. lycka till! =)

2008-03-23 @ 16:23:24
URL: http://christie.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback