Resdagbok - från Umeå till New York

"Flyget ner till Malmö gick smidigt och bra. När vi klev av i Stockholm kändes det som att vi hade kommit från ett kallt Sverige till Kanarieöarna en vintermånad. Hade nästan glömt hur varma vindar känns. Efter att ha bott i Umeå i två år är kroppen mest van vid att frysa. Runt 23 var vi framme hos A´s mamma, fikade och däckade kort därefter.
Sådär 9 timmar senare och x antal uppvakningar under natten gick jag upp för dagen och åkte ner på stan för dejt med hälften av brudarna, dvs Cecce och Sofi. Vi träffades på Gräddhyllan för frukost och jag mumsade i mig en underbart god salami/brie-baguette, ett stort glas blodapelsinjuice och holländskt kaffe. Före eftermiddagens aktiviteter hann vi med en vända till Nova där jag var tvungen att inhandla en klänning att ha som resoutfit. Måttligt utvilad tog jag mig tid att sova en timme väl "hemma" och sedan var det bara att sätta igång med duschning, sminkning och hem till mor min för kalas. Hela släkten samlad, till och med bror från London. Dessvärre hade det fina vädret bytts ut mot moln och smått regnande så vi fick hålla oss inomhus. Bror och jag gick efter kalaset till närmsta pub för Sverigematchen. Omgivna av medelålderns män som vrålade vart femte sekund festade vi på nachos, öl och såg Sverige vinna med 2-0"



"Sitter nu på flyget, en Airbus-nånting. I lurarna lyssnar jag på Bob Marley och framför mig står ett glas vitt vin. Ett pyttelitet sådant. Det är riktigt skönt att vara på planet nu och faktiskt ganska skönt att veta att vi ska sitta här i ytterligare 6 timmar. Förmiddagen var rätt dryg med sin början strax före 7 på morgonkvisten då vi var tvungna att vakna. En timme senare fick vi skjuts till Svågetorp där vi tog tåget till Kastrup. Väl där så var det dags för två timmars väntan. Sen till London/Heathrow, båda så grymt trötta. Vi blev såklart placerade bakom, framför och bredvid småbarnsfamiljer. Skrik, skrik, skrik! Ett av barnen, en liten mullattkille på några år lekte tittut med mig halva resan och det var det sötaste jag sett på länge. Helt underbar. Ville väldigt gärna kidnappa med honom. Ja, och så kom vi fram till London där det var dags för ännu sjuttiåtta säkerhetskontrollet, varpå vi inser att vi är i helt fel terminal, så tillsammans med våra nya kompisar som vi sen blev av med (ett amerikanskt pensionärspar) tog vi bussen till terminal 3 där Virgin Atlantic skulle finnas.
Nu sitter vi här, insvepta i röda filtar - inte för att det är så kallt, utan mest för mysighetens skull. Planet är STORT, det finns till och med en bar i fören (heter det så på flygplan med?). Sätena till skillnad från planets storlek är SMÅ, det är tight som satan. Vid sådana här tillfällen är jag glad över mina 158 centimeter. Det börjar lukta mat nu.. mmm, bra! Är så otroligt sugen på varmt mat och till skillnad från resten av mänskligheten så gillar jag faktiskt skol- & flygmat. Det sitter en snubbe bredvid mig och arbetar med något, jag kan såklart inte låta bli att njuta av det faktum att jag är helt och hållet ledig - det var längesedan jag hade den känslan inom mig. Det är exakt först nu jag känner så sen ja, förra sommaren."



"Ca klockan 14.30. Vi har drygt 2 timmar kvar av flygresan och jag är så trött, så trött men kan verkligen inte somna sittandes hur mycket jag än försöker. Alltså har vi suttit här i 5 timmar nu och under den tiden har det hunnits med middag, 2 små glas vin, glass, massor med juice, vatten, té, kaffe, chips. Har också sett på 27 dresses och nu står Alvin and the chipmunks på paus. Om bara några timmar är vi alltså i New York. Det är stort, och ska bli jäkligt spännande. Jag har en känsla av att vi kommer älska staden."

Kommentarer
Postat av: Jenni

Haha, hon i ljuslila ser ut som mig..



Vi ska fasiken också dit snart! Eller snart och snart, vi ska dit nån dag med! :)



Kram!

2008-06-23 @ 19:52:59
Postat av: Lajnus

Ska ringa dej soooon, är bara så otroligt tröött nu när jag är en working lady... men soooon. Love u stumps! puss


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback