Resdagbok - 16 juni i New York

Måndag
"Igårkväll var riktigt nice. Jag tog på mig min nya AA-klänning, sminkade lite och så gick vi till rooftopbaren på Fifth Avenue. Kom upp på tjugonde våningen och möttes av en helt otrolig utsikt. Se en grymt stor terass framför er, palmer, levande ljus och utsikt över halva Manhattan med en ufo-liknande ljus runt Empire State Building. Helt otroligt!
Efter ett par glas moussernade och en P2 gick A till the mens room..och resten av den historien har ni
här.





Vaknade imorse och mådde riktigt illa så fortsatte sova tills hungern blev så påtaglig att jag var illa tvungen att traska ut och köpa nödvändigheter såsom färskpressad apelsinjuice (världens godaste sådan), yoghurt, cola och en flottig bagel. Efter lunch kom vi ut, idag, för att åka Staten Island färjan och se på Frihetsgudinnan. Vi tog t-banan till White Hall, gick av och sen upptäckte jag att min mobil inte låg i väskan (trodde verkligen att jag hade lagt ner den). Jag fick smått panik och kände att jag var tvungen att åka tillbaks till hotellet för att se om den låg där. Sagt och gjort, vi stannade en stund i närheten av vårt område, åt lunch på Martinique Bar och åkte sen ner igen. Till Staten Island med färjan tar det ca 30 minuter, det är gratis, och man har utsikt över södra Manhattan och Frihetsgudinnan nästan hela vägen. Fast jag måste erkänna att vi blev lite besvikna på statyn - den var mycket mindre än vad vi hade förväntat oss och jag helt enkelt inte någon större wow-upplevelse.





Kommentarer
Postat av: Anonym

God kväll..Hoppas att din onsdag har varit en bra dag: Gjort något skoj?Trevliga rese bilder..alltid kul att resa :) kram på dig

Postat av: Helena J

Vad fin du var i AA-klänningen! Verkligen din stil och färg. :-)

2008-06-27 @ 22:45:22
Postat av: Marie

Vad fin du var i den där klänningen :)

2008-06-28 @ 00:35:08
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack så mycket båda! :-)

2008-06-28 @ 01:19:36
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback