Resdagbok - 12 & 13 juni i New York

12 juni - torsdag
"Vi kom igår eftermiddag alltså. Efter att ha fått noll minuters sömn på flyget var vi svimfärdiga när vi kom fram men fick snart en adrenalinkick när vi såg Manhattans silhuett där i taxin någonstans på Queens. Vi hann inte mer än att precis kasta av oss väskorna på rummet (rättelse - få dom uppburna) förrens vi stegade ut bland skyskrapor och gula taxis. Vi tog oss lagom långt till en liten italiensk restaurang precis i närheten där vi åt ravioli, pizza och drack klorsmakande cola."



13 juni - fredag
"Dagen i punkter: (orkar inte skriva så mycket).
• Jag har blivit biten av en galen mosquito. Väntar bara på att svimma av och behöva hjärt & lungräddas eller något. Mkt läskigt.
• Igår shoppade vi som tusan här i krokarna, dvs Fifth Avenue och ikring: Macy´s, Victorias Secret, Gap, Forever 21 och så vidare. Till frulle åt vi en endollars bagel med creme cheese, lunchen blev på McD och kvällen tillbringdes i Chinatown bland fejkväskor och i fina Little Italy för god middag.
• Många hemlösa här. Gav en dollar till en tandlös kvinna och hon sken upp som att jag hade gett henne en tusenlapp. Jag började nästan grina.
• De flesta som jobbar i affärerna här är sjukt otåliga och ganska snofsiga. Faktiskt inte alls som jag tänkt mig amerikaner överlag (efter vad jag hört från folk).
• Vidare om människorna så är det verkligen inte så pass homogent som i Sverige tex, här finns alla etniska bakgrunder på ett helt annat vis. Jag gillar det och man inser hur pyttelitet Sverige är på vissa sätt.
• Idag: bussturer, Century 21, Ground Zero, J&R, Steakhouse samt grymmefrulle och nightloop till Brooklyn. Avslutade kvällen med ett glas i hotellbaren. Nu är klockan 00:30, dvs 6.30 i Sverige.. godmorgon!
• Ps. AC är horribelt, värme är nice!"


Kommentarer
Postat av: Jenni

Haha, såna där brillor gör att man ser ut som en fluga tycker jag! :)

2008-06-24 @ 22:09:06

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback