Bli för fan inte arbetslös

Det här blir jag fly förbannad över. Jag kan inte någonstans förstå den politik som förs och begriper inte var logiken finns i det hela. Förutom att det är så dumt i sig undrar jag hur landet kan må bättre och tjäna på de här sk lösningarna. Vi säger som i kvinnan i artikelns fall, låt säg att hela familjen flyttar ner de 100 mil och hittar ett boende där - då sitter kanske hennes man arbetslös istället och barnen är olyckliga. Eller, det andra alternativet är att familjen splittras. Och det kan väl knappast gynna någon i det långa loppet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Godmorgon tjejen...Man ska vara glad över det jobbet man har,,för det är så många som inte har något..Så tråkigt att allt har blivit så konstigt med vårat samhäller...var tat alla jobben vägen...& Vart håller vår samhälle på att ta vägen....ha en jätte skön lördag..kram på dig

Postat av: Sandie

Japp det är fucked up!!!!

2008-06-28 @ 10:54:58
URL: http://chipset.webblogg.se/
Postat av: Sanna

Nej, det är sjukt det där! Helt sinnes! Ingen kan ju vara nöjd med det här systemet, måste ju ändras snarast.

Själv kommer jag ju få flänga lite hit och dit med jobbet nu framöver, men troligen bara i och runtom gävleborg. Som sagt, hojtar till om jag på nått sätt blir kallade till umeå:) Ha en härlig Lördag!

2008-06-28 @ 11:50:47
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback