Trade

Såg en film igår som var HEMSK men också väldigt BRA! Skåsidarna är jätteduktiga och tycker att alla borde se den för att få en bild av trafficking och dess vidrighet. Trade heter den och handlar om den sexuella slavhandeln, i detta fall från Mexico till USA. Som huvudkaraktärer är det 13-åriga Adriana från Mexico och något äldre Veronika från Polen. Adrianas bror ger sig ut för att leta efter sin lillasyster.. och mer än så berättar jag inte. Men verkligen, se den! Man kan inte undvika att bli väldigt berörd.. och även fundera på hur människan som helhet kan kalla sig civiliserad. Jag blir i alla fall vädigt tveksam.

Kommentarer
Postat av: Frida

Aaah fick du tag i den, min lilla dodatotoror jobbar på det så snart snart :) Blev step up 2 igår för andra gången men hade glömt att slutet inte fanns med så nu siktar jag in mig på att se den på bio också. Går semestrandet bra? :)

Postat av: Frida

Sugen e jag men ska slappa flyger till sthlm i morgon bitti. Men du ni känner inte att uteserverings nerven rycker ang lördag? Om det är fint väder vill säga ;P

2008-07-02 @ 20:08:58
URL: http://frida07.blogg.se/
Postat av: e

jag har hard work workat, döööless. vad har du själv gjort och hur är det?!:) kram

2008-07-02 @ 21:04:38
URL: http://rockisdelicious.blogg.se/
Postat av: Helena J

Tankade Trade häromdagen och den var bra, men en som är snäppet bättre är ju Human Trafficking. Sett den? Om inte, gör det! :-)

2008-07-07 @ 18:31:07
Postat av: Anna

Helena: Ja den har jag sett med! Tycker att båda är jättebra!

2008-07-07 @ 20:55:39
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback