Sommardag, härlig dag

Upptäckte kort efter att jag vaknat att solen stod på och termometern visade 24 grader. Satte mig på balkongen med kaffe, en bok och Polly the cat som sällskap. Ljuvligt varmt och ro i kroppen. Ut med Nikki en vända, en mycket långsam promenad i värmen.



Vi åkte sedan och förbi pappa, hittade den lilla katten i hans trapp, och begav oss däreftet till dagens utflyktsmål:
Häggsträms modehus i Lögdeå. Jag vet att det låter väldigt tveksamt, men det var värsta grymma stället. Massor med snygga kläder till halva priset nu på sommarrea. Jag vet inte hur länge vi var där egentligen men ett bra tag vart det. Slet på och av jeans, toppar och klänningar tills jag blev alldeles svettig och inte kunde ta några vettiga beslut kring shoppingen. Andades in & ut och fick sen med mig tre plagg som jag är riktigt nöjd med!


Klänningen är jag bara så kär i! Den är från Vila och kostade inte mer än 200 kronor. Linnet är enkelt och superskönt, från Peak för ca 170 kr. En, två, tre plagg sa jag ju.. det tredje plagget förtjänar sitt eget inlägg. Ett alldeles för dyrt linne från Oui.

Samtidigt som vi var där blev vi bjudna på grillning hos S & P. Först åkte vi på besök hos bekanta till min pappa som hade den mest fantastiska trädgård med blommor i alla sorter och färger, växthus med gurkor, tomater, physallis. Jag kan inte påstå att jag är så inne på det här med trädgårdar men blev hur som riktigt imponerad av deras ställe. Fick smaka jordgubbar från det egna landet och skyndade sen hem för att hämta Nikki och åka till middagsträffen. Åt gott grillat, drack lite vitt, glass med varma hallon till efterrätt och bara njöt av kvällen.


Kommentarer
Postat av: NADIA

Sv. Weei, okej!

Postat av: Karin

fin klänning:)

2008-07-26 @ 10:39:49
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback