Sol och melon



Det är sommarväder idag med, men jag sitter inständ inomhus till skillnad från igår. Fick lite frisk luft på väg till jobbet då jag cyklade. Ser ni, jag är på väg att förvandlas till en sann umeåbo. Dialekten däremot blir ni inte av med så lätt! Satt i telefon här på jobb och tryckte bort ljudet för att höra efter om en sak med kollegan och då börjar kärringen i telefonen att håna min vackra skånska dialekt till sin väninnan eller vad det kan ha varit. Vet inte alla att bara för att kunden inte hör något så betyder det inte att jag hör? I alla fall, jag tog ett djupt andetag och bestämde mig för att vara professionel men gud vad jag kan kände för att trycka på ljudet och skrika Haaa..tror du inte jag hör dig din mögelbit!

Kommentarer
Postat av: Anna - som fått massa NY-tips genom bloggen!

Jag förstår verkligen att du ville skrika till henne. Ibland är det svårt att va proffesionell, man får bita sig i tungan ibland...

Håller för fullt på att leta hotell i NY, synd att man inte känner någon där som man kunde bo där, då hade ju det blivit rejält mycket billigare. Boendet blir helt klart den största utgiften!

Skånska är vacket! Ha de bra!/ Anna, en skånig i Gbg

2008-07-27 @ 19:59:43
Postat av: Lovebirdie

Hahaha! Fast det va ju lite roligt alltså... :) Men du som pratar så fint...


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback