2008

Lika bra att börja vänja ögonen vid årtalet. För tio år sedan hade det nyss blivit 1998. Jag var 13 år, skulle fylla 14. Ja hade en gul minicall som man kunde knappa in koder för att skicka hjärtan och andra små symboler på. Vi lyssnade på blandband med all möjlig musik. Discon vart det var och varannan helg som vi sprang på. Jag drack min första Hootch och smakade den första klunken med häxblandning. Jazzbyxor från Rabbit var inne, jag hade dom i hela färgskalan. Köpte man jeans var det Crocker som var det rätta, och storlek 25 var på gränsen till stort. I skolan hade vi hemkunskap och slöjd. Alla sydde pyjamasbyxor i satin och kuddfodral som julklappar. Bussen kostade ynka 5 kronor men stora summor lades på bussresor till nya spännande delar av staden. När jag var hemma var det Beverly Hills på fyran, varma mackor, och långa telefonsamtal som gällde.

Mycket har hänt sedan dess. Och jag är ganska glad att jag inte är i fjortisåldern längre.
(På bilden, nyårsafton och jag är 15 år)

image2100


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Usch, ja. Ljuva 90-tal. Det hade både sina goda och icke så goda sidor :D

Härligt med resa - särskilt till USA. Har ni pratat om var ni ska åka? Ska ni åka till ett ställe och resa runt?

Jag har ingen aning om vad sommaren kommer ge mig - förhoppningsvis jobb med efterföljande resa. Men allra mest måste jag bestämma mig för vad jag ska göra under hösten. Iii, nervös för det varje dag nu.


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback