Vidrigt

Såg på Kalla Fakta som idag handlade om ullindustrin i Australien och hur dom använder sig av det plågsamma ingreppet, sk mulesing. Fy fan! Det var fullständigt vidrigt att se och höra hur fåren skrek av smärta. Jag har i princip inga ullplagg eftersom det är ett material som kliar på mig, och efter det här programmet kommer jag definitivt inte köpa några utan att veta ullens härkomst.

Intressanta länkar:

Peta (People for Ethical Treatment of Animals)
Djurens Rätt Just denna länk är till Vita Listan som innehåller namn på företag som uppfyller kraven i den internationella standarden för "Ej testat på djur"
♦ Kalla Faktas undersökning av 19 butikskedjor i Sverige


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag missade programmet, men jag vet inte om jag hade klarat att se det ändå - ruskigt äckligt och känsloladdat sådant!

Oj, nu fick jag lite prestationsångest :D Det beror på vad du är ute efter för bilder? De flesta hittar jag på LundLund, men där hade du ju kollat - flickr.com har också många fina bilder att hämta. Men om jag vill ha bilder på människor brukar jag kolla facehunter.blogspot.com, thecobrasnake.com, thesartorialist.blogspot.com, stockholmstreetstyle.com och även ibland på tidningars hemsidor - nymag.com har många fina bilder ibland. Tja... Jag är inne på en del sidor, men ibland glömmer man vilka :D

Nä, men jag förstår dig. Innan gick jag så mycket i högklackat att jag fick ont i fötterna av lågskor. Sjukt knäppt när man tänker efter :D


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback