Skönhetsoperation?

Jag känner mig lite upprörd. Jag gillar inte sjukhus, men hade fått en remiss att gå och få bortopererat ett ärr som kliade. Jag fasar alltså för detta först flera dagar, samlar mod och går dit. Väl där visas jag till ett rum och en robotliknande läkare.

- Ja hejsan hejsan, här är ärret..ska vi sätta igång med operationen? (ungefär)
- Goddag. Jag får titta. Nej. Det. blir. Ingen. Operation. Det. Kommer. Läka. Ut. Så småningom.
- Jahaa... men du, jag har ett födelsemärke som jag gärna skulle vilja bli av med, tror du att du kan göra det istället?
- Nej. Sjukvården. Har. Inte. De. Resurserna. Om. Det. Inte. Är. Något. Som. Verkligen. Är. i. Vägen.
- Nähää..okej, men jag irriteras faktiskt av det här..
- Nej. tyvärr. Adjö.

En minut senare är jag ute i väntrummet igen. Jag betalade alltså 300 kronor för absolut ingenting. Inte den minsta operation fick jag. Läkaren däremot fick en extra kafferast.

(Tack söta Sara som följde med)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh, vad störigt. Jag hatar sjukvården. Särskilt eftersom jag alltid tycks ha körtelfeber när jag kommer dit för halsfluss. Nej herr doktor, det är inte körtelfeber idag heller. Jag har haft en svag släng av det tidigare och det kändes inte så här. Suck, jag blir så trött på dem!

Du är så välkommen så med dina åsikter :)

Postat av: Jonna

säsong 2? hm vad pratar vi om? :)

2008-02-19 @ 16:59:13
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: evelina

nemen fy! förr tog de ju bort leverfläckar till höger och vänster. men jag har hört att det är svårare att få igenom det nu... de vet väl inte hur det känns att ha födelsemärket! snåljåpar!

kram

2008-02-19 @ 18:54:16
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Emelie

Men näe! Så får det ju inte vara! Stackar, men hoppas de har rätt och att de läker ut. Vart sitter ärret och hur gammalt är det?

2008-02-19 @ 21:43:03
URL: http://emeliese.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback