Rise and shine

Vad lite sömn kan göra! Så skönt det är att kunna lägga sig en stund och bara snooza. När jag vaknade hade lovepie kommit hem och dessutom varit ute med Nikki. Såå nu är det bara att sätta igång att det plugga igen..vi har seminarium efter seminarium framför varandra. Men först och främst behöver jag mat. Vi var nere på stan efter tentan och åt Västerbottenspaj & kladdkaka, den perfekta tröstematen efter en knäpp tenta..hursom, det är inget man håller sig mätt på så länge.

Och så ska vi fira lite här på bloggen idag.. jag återkommer snart med det :-)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahah det var ju det där med beslutångesten eller hur? Det är sant att Phuket är väldigt turistigt, du klarar dig utmärkt med svenskan och det är nästan mer svenskar än thailändare... Men det är samtidigt fint och härligt. Men NY är en sån cool stad och är verkligen ett stad ALLA bör uppleva! Jag tycker ni gör helt rätt att åka dit! När är det förresten?
Tack, jag mår jättebra nu! Känner mig stark och pigg och mycket lycklig!
Nu ska jag skriva mitt bidrag till din tävling!
Kram

Postat av: Anna

i början undrade många varför jag la ut mig sådär inför alla och jag undrade lite själv. I början var det bara ytligt, men sen blev det mera känsloladdat och jag insåg att det inte bara gav mig inre frihet att få uttrycka mig, utan också ett sätt för andra att känna och kanske disskutera.

när jag tänker efter så hade vi också sånt tema, men det var aldrig så man fick lära sig skillnaden, det var mera att rösta på skoj.

såg att du utbildar dig till socionom, något jag varit inne på bland mina tusen intresseområden. Synd bara att intagningspoängen är så höga. Vad är det du inriktar dig på ?

2008-02-06 @ 20:45:30
URL: http://eenough.blogg.se/
Postat av: Anna

han har det bra efter det jag sett, men man vet ju aldrig eftersom vi inte setts mer en en gång efter det " min födelsedag " men jag hoppas det blir flera och då måste jag ha pengar. Hon flyttade enligt henne ner till tranås och det är en bra bit från stockholm.

Jag är tyvärr arbetslös, det har varit välbehövligt men också väldigt långtråkigt att leva som en råtta i bur. Jag gick på soc en början men sen ordnade allt upp sig och jag lovade mig själv att aldrig hamna hos soc igen då dagens kommuner brister enormt vad det gäller empati och trygghet.

Men det gick åt helvete rent ut sagt, för min dåvarande sambo eller den så kallade krisen, slog mig, ljög 24 timmar om dygnet och bedrig mig. Hans mamma psykade mig och det var en total katastrof.
En dag när jag vaknade upp kom han inte hem och han var bort i en månad och lovade att komma hem, det blev en psykisk tortyr att bli lovad men inget veta. Sen kom han hem och stod där med flytt bilen och bara stack, skönt var väll det efter allt skit men inte lika lätt efter 3 år av underbara löften.
Idag bor han bara några meter ifrån mig med tjejen han bedrog mig med så man går förbi dem ibland och det är inte jätteunderbart, inte heller tänker jag flytta på mig pga dom. Han gjorde så mkt saker, att det inte skulle få plats här, men idag är jag stark att kämpa vidare och det går framåt, sakta men säkert. Jag hoppas att lyckan ska få plats i mitt liv också, då det varit allt för mkt svårigheter och min önskan om att inte leva längre, den tanken finns inte längre och kommer aldrig göra. Han drog ner mig totalt och det slutade med att jag mådde så dåligt så jag missköte jobbet och fick sparken från 2 st jobb, jag kunde inte spela längre.

Jag hoppas snart finna mig något, men det går fortf trögt när man inte vet hur kapabel man är att klara av den sociala biten efter allt som varit. Sen är det inte lätt när man tvingas ta så mycket slavjobb idag, men man är väll tvungen, så länge i alla fall.

Jag har mkt intresse områden, men jag vet inte vad jag vill hålla på med. Jag gillar allt från att skriva, film, musik, foto, hjälpa människor socionom, polis " kriminalliter ", har även haft tankar på tatuerare då teckning är kul och tatuerandet även är en väldigt personlig bit för många. Jag har så mycke intresse om råden så jag vet inte vad jag vill alls och jag är idag 22 år och har inte bestämt mig ENNU :/ suck

det är mkt krav på betyg och jag är rätt säker på att högskolan är väldigt svår. Men jag har börjat läsa upp lite betyg i alla fall och många snabbkurser om tex hår, make up, hud är oftast dyra betalkuser som man inte har råd med på en gång. Man får se vart allt leder :/

2008-02-06 @ 22:08:43
URL: http://eenough.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback