Yeah, it´s fredag!

Faktiskt lite skönt att jobba idag, då känns det mer som helg än om jag hade legat på soffan hela dagen. Som sagt var jag extremt trött på jobb, de sista två timmarna jobbade jag med J som står ut med min humor vilket resulterade i olika tröttramsiga påhitt som jag skrattade gott åt. Och jag måste ju berätta om snubben i kiosken där jag köpte ett äpple.

"Var du är ifrån?" (med ett stort leende på läpparna)
"Jag är från Sverige, eller hur menar du?"
"Jaaa, din dialekt, vilket land?" (fortfarande lika glad)
"Jaha, nja jag är från Skåne, i södra Sverige"
"Ahhh Skååååne, jag förstår, hehe"

Jag = en invandrare i Norrland. Min dialekt ses som ett eget språk. Men det är helt okej.

När jag kom hem fick jag världens största bukett med väldoftande blommor av A. Det luktar liljor i hela lägenheten och det kan ju inte blir annat än ljuvligt. Dessutom i kombination med hemmagjord nattamat efter en trevlig partykväll. What else could a girl want?


Kommentarer
Postat av: JoHo

Uäääääk, Du är vad du äter får mig alltid att må illa! :p



VACKRA blommor!!! Vad mysigt!

Postat av: Jonna

fina blommor:)

2008-08-16 @ 10:55:09
URL: http://jonnaa.se
Postat av: Ellinor

Jag var en invandrare från Stockholm när jag var i Småland också:P

2008-08-16 @ 11:58:56
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback