Priset för en tisdag: 4400 kronor

Nu kära vänner ska jag förklara min frånvaro här idag. Jag hade en fruktad tandläkartid på stan. Precis när jag klev utanför dörren började det regna, bara det borde jag tagit som en förvarning. Sedan krånglar datorn hos tandläkaren så det tog evigheter innan vi kunde komma igång. En operationslampa i ögonen, haranger med tandläkarkodord flygandes över mitt huvud och en allvarlig min senare fick jag domen. Hål för över 4000 kronor att laga. Så knäckande alltså! Jag som har börjat tandtråda varenda kväll, vad får man för det? Absolut inget.
Tandläkarens lösning på det kostnaden löd: "du får ringa till din mamma, HÖ HÖ". Grym problemlösare där.

Dagens uppmaning kan ni alltså gissa er till: gå till tandläkaren oftare än vartannat år, annars blir det en mycket smärtsam upplevelse!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag kommer inte gå dit nu när jag studerar, no way!!

Jag kom undan med 800 spänn sist, var rätt nöjd.

Men köpte sl åkkort för 1900 spänn idag. Det sved i plånboken!

Postat av: laura

men shit vad jäkla dyrt alltså! hata oförutsedda utgifter. fick en teleräkning på 2 600 kr :/ åh vad jag inte har de pengarna att lägga ut.

2008-08-26 @ 20:48:28
Postat av: Petra

Vilken taskig tandläkare - får man säga så?!

2008-08-26 @ 21:11:05
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Linda

usch, så himla tråkiga pengar, men tyvärr nödvändigt :S

2008-08-26 @ 21:59:49
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Marie

Usch, jag avskyr tandläkaren...Det värsta som finns..

2008-08-26 @ 23:26:27
URL: http://mariie.devote.se
Postat av: Helena J

Eller prova frisktandvård. Betala in en summa (summan får du reda på efter en undersökning) varje månad istället. För mig blir det 1020:- på ett år. Billigare än 3-4000 som det annars skulle ha kostat mig. :-) Värt att kolla upp ialla fall.

2008-08-28 @ 16:17:19

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback