Söndag

Tro aldrig på mig när jag säger att jag ska ta en "tidig kväll". Det blir inte så. Antingen hamnar jag framför tv´n eller så fastnar jag i en bok. Igår var det det sistnämnda, så jag satt uppe till ett - halv två och läste ut Kärleksbarnet. Skitbra bok! Ärlig, sorglig och rak på sak. Läs den!
Next up är Taxi:

image1300"Idén bakom Alexandra Pascalidious nya bok, Taxi, är lika enkel som genial: taxichaufförer från hela världen berättar sina historier.

Taxichaufförer skär genom samhället i sina bilar. De har blicken i backspegeln och örat mot asfalten. De kör oss till bröllop och begravningar, till akuten eller till älskaren mitt i natten. Detta är deras historier. Följ med in i fängelser och fuktiga källarlokaler, till vackra villakvarter och lyxkrogar - från New York till Nairobi. Taxi är tjugotre resor, tjugotre livsöden från en värld i rörelse." (
Bokus)

Kommentarer
Postat av: evelina

vem är det som skrivit kärleksbarnet?
ja för min del får han gärna ha dåligt samvete ett tag till ,haha!
tror det får bli städ o tvätt i den mån jag hinner (läs; orkar)!
själv då?
kram


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback