Matematik

Jag satt på en föreläsning i förmiddags, trött (måndag), hungrig och föreläsningen består bara av siffror. Jag känner hur jag börjar störa mig på läraren, som så käckt och engagerat står där och pratar om uträkningarna, hur jag blir irriterad över att ingen förvarnat för det här. Jag och matte är ett kapitel för sig. Lågstadiet gick bra, mellanstadiet var helt okej med. Sedan började mattehelvetet någonstans där på högstadiet. Milt uttryckt. Jag har otroligt svårt för matte, jag tycker det är sanslöst tråkigt och framförallt förstår jag inte språket. Det är som att någon står och pratar kinensiska med mig, de flesta andra förstår men för mig kommer det inte. Det kommer inte något "aha, det var så man skulle göra!"

En intressant, och lite sorglig del i det hela är hur jag upplever att nästan alla mattelärare jag har haft inte tagit sig tid att förklara och förstå. Dom har mest blivit frustrerade och gått vidare till någon som är bra på ämnet och lagt ner tid på den personen istället.

Det närmsta vad det gäller förståelse jag har mött är en lärare jag hade för många år sedan, när jag sa att jag verkligen inte begrep så tittade han på mig med en medkännande blick och nästan spottade ut: Fii fan jävla matte! 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Svar: Yay, me to! :)

Postat av: jenni

gå på all handledning. då får hon sitta med BARA dig och få DIG att förstå. matte är logiskt. bara man får chansen att föstå det. kram

2007-09-24 @ 17:49:09
URL: http://metrobloggen.se/missjen
Postat av: Emma

Halleluja, någon som är likt mig. Jag hatar och avskyr matte mest, jag är dessutom helt värdelös på det och tänker aldrig mer lägga en endaste minut på att lära mig det heller, miniräknare och räkna åå fingrarna funkar alldeles utmärkt. Sådeså!:) kinesiska it is!

2007-09-24 @ 18:35:01
URL: http://etornqvist.blogg.se
Postat av: Tessan

Jag hatar också matte, och jag var bra på dte när jag var liten...typ! Märkligt, det borde ju gå åt rätt håll liksom, men jaja bara att gilla läget kanske...hårt liv att jag läser företagsekonomi nu då, fetkörd på tentan:(

2007-09-24 @ 22:19:01
URL: http://misstessan.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback