Jakten på den obefintliga tröjan

Tidigare idag när vi var på stan så gick jag med bestämda steg till H&M, Dixie och så vidare för att hitta en lejongul tröja av något slag. Ni vet när man har fått för sig att man ska ha något - då är det bara så. På hela H&M fanns det två lejongula tröjor, varav den ena modellen såklart bara fanns kvar i L. Den andra som fanns i S såg ut som ett nattlinne och det funkade inte helt enkelt. Ingen annanstans fanns något i den rätta färgen.
Det hela slutade med att jag blev irriterad och hem kom jag med en papperskorg och en ny tandborste.

För er som funderar på att flytta upp till norr kan jag berätta att det här är vardagsmat. Det finns väldigt mycket som är bra och trevligt här, men just vad det gäller shopping är man aningen begränsad. Jag är van nerifrån Skåne att hittar man inte det man vill ha i Lund, kan man inom en halvtimme vara i Malmö, en timme i Köpenhamn. Här får man ta det som finns och vara glad.

Kommentarer
Postat av: sofia

verkligen! skulle hellre svälja ner fler, som var mindre :)

Postat av: Linn

jobbigt att inte hitta vad man letar efter:P

2007-09-04 @ 09:47:03
URL: http://linnruby.blogg.se
Postat av: kim

Har du som alla andra tjejer något komplex? Isf vad för något?

2007-09-04 @ 10:19:35
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: Natalia

Gah det där med tröjan låter jobbigt, det är nästan regel än undatag här att finns inte ett plagg på ena H&M, jag då är det bara att knata vidare ngr hundra meter så kommer nästa (inne i stan). Annars funkar det att ta bilen och åka till varje köpcentrum som finns ute i förorterna...
Går det så snabbt från Lund till Köpenhamn? Värsta lyxen ju!
Ja dte var superskönt att allt gick bra, jag var extra nervös med tanke på att det var en "ny" metod veterinären använde sig av. Men idag mår lilla marsvinet prima!
okej, jag har också jobbat inom dne branschen så jag kan förstå stressen, men jag hade också turen med att ha underbara kollegor :)
Tack, det är INTE lätt med gruppbilder :)

2007-09-04 @ 10:50:44
URL: http://hellopiggy.bloggagratis.se
Postat av: Evelina

aa kanske är hon =) hon e brunhårig, lite speciell klädstil..kommer inte ihåg VAd hon undervisade i, det var nån liten pluttkurs har jag för mig =)
det är alltid svårt att välja bok, beror ju helt på vad man är på för humör!
kram

2007-09-04 @ 11:48:44
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Jim

Den som söker ska finna!

2007-09-04 @ 12:23:57
URL: http://www.jimweb.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback