Annorlunda festförberedelser

Fuck! (ursäkta språket men det här förtjänar sina svordomar). Jag stod i duschen i lugnan ro och njöt av de varma strålarna. När jag ska kliva ut ur badkaret möts jag av en syn: hela golvet är översvämmat med vatten ända fram till dörren. Mina kläder som jag slängt på golvet är dyngsura och jag får vada ut från badrummet.
Jag tar mig ut och ringer A i panik, sedan ser jag att Polly har spytt på sängen som grädde på moset. Tanken var att duscha, ta en cider och fixa iordning mig.

Nu sitter jag istället med ett översvämmat badrum och en kattspya på sängen.

En stund senare - tillfällig lösning:
1. Jag klampar in med gummistövlar i badrummet och hämtar ut sminket.
2. Städar snabbt bort spyan.
3. Öppnar en öl och struntar i resten just nu!

Kommentarer
Postat av: Carolita

Usch vad råkigt/jobbigt hopas att det gick bra...
Man har ju lektioner och ett vanligt schema även på universitetet då finns det möjlighet till att plugga på kvällstid för dem som jobbar. Vanliga skolar (grundskola) har oxå kvälsllektioner... Har dock aldrig förstått varför.
Jag jobbar inte jag valde vissa kvällslektioner för att slippa håltimmar (och lektioner klockan 8 på morgonen...)

Postat av: jenni

Haha! Stackare... Men den tillfälliga lösningen lät bra :) På med gummistövlarna och det glatta humöret, för nu kommer jag snart!

2007-09-08 @ 20:05:44
URL: http://metrobloggen.se/missjen
Postat av: Evelina

haha fy fan vad komiskt =) hoppas allt känns bättre nu efter en ööööl!
kram!

2007-09-08 @ 20:08:44
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Ankie

Urs då! Samma sak hände mig härom dan. Insåg att rummet jag flyttat in har ett förstoppat avlopp på toaletten.... klev också ur duschen till ett översvämmat golv :S plus att jag hittade en äcklig silverfisk, så efter det vägrar jag släcka lampan på toaletten. De ogillar ju ljus de små liven... hehe...

2007-09-08 @ 20:54:22

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback