Måndag

Nu jävlar ska vi fira! Det är snorhalt ute men jag har överlevt åtminstone så här långt. Men det har varit dramatiska timmar med hjärtat i halsgropen åtminstone en 20 gånger när jag vart på väg att flyga i backen.
Det känns som att dagen motarbetar mig (förutom tentan som jag är mycket lucklischen över). Dom håller på att bygga om halva skolan och biblioteksingången flyttas hela tiden, jag suckar och går går går till den nya ingången, försöker ta en genväg utan framgång, går går går vidare och kommer tillslut fram. Får tag i häftet som ska innehålla artikeln jag vill ha, går till kopiatorn..oj, det blev visst fel häfte - hämta bibliotikarie eftersom det är "Endast personal"-område. Ska kopiera sista sidan men då kraschar kopiatorn, går går går och hittar en annan som inte är upptagen.
A är motarbetad med. Hans körkort + visakort är borta. Jag tror till och med han har letat i kylen nu. Jag kom med ett fantastiskt förslag som han inte alls nappade på; vi låter Nikkihunden nosa i hans jeansficka och sen släpper vi henne lös på området och hon får nosa upp korten. Det hade lyckats.

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som att ni har haft en lika rolig dag som jag, morr. Kram


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback