Tankar i natten

Slår man upp ordet nattuggla så kan jag nästan garantera att det bredvid dyker upp en bild på mig, pigg som en mört. Tänk sen i sommar när här är ljust dygnet runt, hur ska det då gå?
Har lite övning från när jag var ännu längre norrut ett par veckor en sommar, riktigt charmigt med folk som åkte rullskidor (heter det verkligen så?) och var ute och promenerade klockan tre på natten. Känns bra, jag har verkligen kommit till rätt ställe av Sverige.

Men nu är det mörkt, ute och inne. Försöker så diskret som möjligt att bli av med kliet i fingrarna. Hur diskret det nu kan bli när det finns två djur i hemmet. Ungefär precis när de andra två människovarelserna har somnat klampar jag på en gällt pipande Nikki-leksak för att sedan snubbla vidare och nästintill ramla över en tröskel.

Ikväll har vi myst i soffan till The Contract med Morgan Freeman och John Cusack. En actionthriller med Morgan som lönnmördare. Kunde inte riktigt ta det sistnämnda på allvar.

Min visdomstand trilskas med mig igen..envisa jäkel. Den ligger där under tandköttet och irriterar, så jag antar att det inte är någon vidare bra idé att dra ut den förrens den åtminstone behagat uppenbara sig. Hur som helst är det en sak jag gärna slipper. Jag litar inte riktigt på tandläkare så där i allmänhet. I Lund hade jag tryggheten Christer, en genomsnäll barntandläkare som satt och nynnade medan han grejade med tänderna. Men här vet jag ine vem jag hamnar hos, så det känns bäst att skjuta upp det så länge det går.

Nu ska jag skona de sovandes och själv gå och lägga mig. Sovsågott!

Kommentarer
Postat av: Camilla

aha, konstigt att ändra hela upplägget. Men kanske är bra med förnyelse..om det är till det bättre.

Historien var något jag hittade som jag hade skrivit när jag var 10 år hehe Roligt att läsa.

Postat av: Jim

Åh vad sällan jag sitter uppe på natten, men fatiskt igår. Jag tycker det är jätteviktigt, varför vet jag inte, att sova minst åtta timmar per dygn.

2007-05-11 @ 11:49:13
URL: http://www.jimweb.se
Postat av: Anders

Nu sitter jag på jobb o tänker på dig. Älskar dig min snos...

2007-05-11 @ 12:09:03
Postat av: Helena

Jag "ugglar" också". Låg igår kväll och såg ett dubbelavsnitt av Sex and the city till klockan ett. Det var det bästa jag har sett, har skrivit om det i bloggen idag och flera instämmer.

2007-05-11 @ 18:01:11
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback