Språkliga okunskaper

Haha, jag är nog bäst i världen på att prata tyska. En kund på jobbet som inte kunde svenska eller engelska, så börjar han säga något på tyska och eftersom jag förstår en del enkla fraser och ord så börjar jag nicka och säga -ja. Han fortsätter prata och jag som är väldigt optimistisk till min förmåga att göra mig förstådd börjar babbla.. - Jawohl, jaaa ich verstehen...ehm..ein eller zwei..it willts be dreihundra kronor bitte...
För övrigt tycker jag väldigt mycket om svengelska också. Åsa förklarade högtidligt för mig att det faktiskt är mitt fel att hon har börjat svengelska till sitt språk. (Yes!)


image378


ps. Dagens låt är fortfarande Mikas Happy Ending, jag tror faktiskt att det är omöjligt att tröttna på den!





Kommentarer
Postat av: Vanja

Hihi, exakt ! Meen tack så mycket ;D ...
Ser att du pluggar i ume? :)

Postat av: Nicole

Oj! Jag tycker mitt är dyrt.. 310. Men det där slog nog alla ribbor :P

2007-05-24 @ 22:18:59
URL: http://nicnor.blogg.se
Postat av: Lena

haha du e rolig du. Hade faktiskt en likande upplevelse då jag jobbade på Ur&Penn, fast då var det en amerikan som kom in - och jag skulle förklara alla tekniska funktioner på en klocka. Det blev en del svengelska kan jag säga :P hehe "well here you have the urverk where you can see the djup when you are diving" osv osv
jajemän, kort kort hår hade jag. Men har du inte sett mitt pass? där har jag väldigt kort hår

2007-05-25 @ 11:19:47
URL: http://elnasigrid.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback