Torris

Idag känner jag mig berättigad till att klaga lite. Fast inte på värmen, utan på grund av att jag är torr som fnöske och det kliar överallt. Vissa perioder har jag extremt torr hud, är även atopiker sedan barnsben med. Just nu är jag inne i en väldigt "torr" period. Ni vill inte veta hur mycket jag har lagt ut på diverse fuktgivande cremer och oljor. Det enda som gäller är ju att prova sig fram och märka vad som fungerar bäst för just en själv. Är hursomhelst nyfiken på vad ni andra torrisar använder för cremer? Kanske finns något där ute som jag har missat.

Väcktes vid 8.30, seg uppvakning sen åkte vi till Esplanaden och gick på loppis. SÅ mycket skit, men hittade i röran en jättesöt turkos skål som kommer passa in väldigt bra i vårt kök som går i vitt och turkost. Fick av A:s konst/porslins-intresserade fd kollega en fin brun keramikvas med. Ska fota och lägga in bilder på dom!

Nu ska jag vila lite, sen lunch.

Kommentarer
Postat av: Ankie

Har du provat olivolja? Sen är ju HTH rätt bra mot torr hud.

Postat av: Anonym

loppisar äe kuuul!
vad är atopiker? låter inte kuuul!

2007-06-09 @ 14:46:59
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Tessan

Jag vet inte om det är atopi jag har men...har haft böjvecksexem sen jag föddes som har försvunnit först på senare år pga att jag slutat med mjölkprodukter. kanske låter konstigt, men så är det! Det enda som hjälpt mig mot torrheten mellan sår-varbildning-kliande-blåsa-perioderna är The Body Shops Bodybutter med cocos-smak (hmm, säger man smak om en kräm...jaja!) har väl som du testat ALLT, och kan varmt rekommendera denna!

2007-06-11 @ 12:53:06
URL: http://misstessan.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback