Första sommaren i Norrland

Nu när jag precis vant mig vid att det är ljust om nätterna, vad händer då? Jo, det börjar bli mörkt och det känns riktigt underligt.
Mina vidare iakttagelser är följande:

♦ Åtminstone i Umeå finns inte särskilt mygg, till skillnad från föreställningarna man har om Norrland.
♦ I love it att det knappt finns några fästingar här, jordens äckligaste djur nästefter ormar.
♦ Det är verkligen skillnad på sommarvärmen i Skåne och här, när vi var nere i juni kändes det precis som att komma till medelhavet.
♦ Folk är inte lika pepparkaksbruna här som i söder, vilket är jätteskönt för mig som har blivit så dålig på att sola.
♦ Just Umeå och Lund är annars rätt lika som sommarstäder; studentstäder som blir halvtomma och väldigt lugna under sommaren.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback