7.30 - 17.10

image665
Efter drygt nio timmar på jobb (blev strul med en sak på slutet så jag stannade 40 min extra) och för lite sömn så blir jag den gnälligaste varelsen i världen. Jag är trött, hungrig, behöver pudra näsan och orkar bara inte. Då blir jag kinkig, irriterad och vill bara gömma mig i ett rum för mig själv. Någon sa - du vänjer dig! Men jag är då nästintill säker på att det här med tidiga morgnar kommer jag aldrig vänja mig vid. Det finns A och B-människor. Jag är en B-människa. Jag har alltid varit sådan. - det är bara som du är lat. Nog för att jag kan vara bekväm av mig med vissa saker men det här med morgnarna handlar inte det minsta om lathet. Min kropp säger emot på ett helt annat sätt än för de personer som är morgonmänniskor - hur mycket jag än kämpar med att ställa om kroppen och hjärnan efter samhällets dygnsrytm.

Kolla in B-samfundets hemsida om du känner igen dig: www.b-samfundet.se/


 


Kommentarer
Postat av: Sofia

gott :) blev färdigpasta med ostsås här.
haha den där sidan ska jag kolla in!

Postat av: Anonym

jag e precis likadan! ett jobb är inte bra om man börjar innan 8!! haha

2007-07-02 @ 20:59:21
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Ankie

Jag brukar inte ha problem att kliva upp på morgonen... men de senaste veckorna har varit rätt tuffa... men jag blir snabbt pigg. Ett tecken på att jag inte är en B-människa kanske... :)

2007-07-02 @ 21:03:42
Postat av: Sanna

Haha, känner igen det där ;) Mitt tips är att jobba inom detaljhandeln, så länge man inte jobbar på typ ica maxi (som öppnar 8, hua) är det typ 10-19 som gäller. Alldeles perfekt :)

2007-07-02 @ 21:59:37
URL: http://gwanii.blogg.se
Postat av: Sanna

ps. Den där strutsen var bara SÅ ful, eller söt, eller ja jag skrattar iaf :) ds.

2007-07-02 @ 22:00:57
URL: http://gwanii.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback