Tuggalen hund & alla dessa procedurer

När jag skulle lägga mig igår låg en toalettrulle söndertuggad och utspridd över sängen.. Nikki är rolig hon, när vi inte är hemma hittar hon saker att tugga sönder i ren protest. Tidigare har det mestadels varit mina favoritsaker i form av lipgloss, plånböcker och cremer - inte lika skojigt som en toalettrulle överhuvudtaget. Det är helt tokigt, för hon har lyckats ta sig in i mina stängda väskor och fiska upp sakerna (dock inte toarullen). Jag tror att Polly (katten) och Nikki är i maskopi. Definitivt! Polly som är liten och smidig fixar sakerna till golvet, sen biter Nikki på dom. Det var som en gång när jag skulle äta en ostmacka, och tittade bort en sekund ungefär. Då kommer Polly och tar osten och puttar ner resten av mackan som Nikki äter upp. Helt och hållet som i en tecknad film, trodde knappt mina ögon!

En annan grej som hände igårkväll var att jag kom att tänka på hur ofantligt trist det är med "nattproceduren", Är så avundsjuk på Anders som det tar max 5 min för att göra sig nattklar. Jag ska:

♥ Borsta tänderna, och eventuellt tandtråda dom om jag är duktig
♥ Sminka av mig
♥ Crema in mig
♥ Ta av smycken
♥ Kommer alltid på innan jag ska gå och lägga mig dessutom att djuren behöver nytt vatten och kattlådan ska rensas
♥ Ställa in väckarklockan
♥ De gånger jag är sist i säng: släcka alla lampor m.m

Du ser, jag hinner i princip bli pigg under tiden jag gör allt det här!

..men nu är det förmiddag och morgonprocedurerna väntar ;) Ha en härlig lördag!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback