Ta ledigt & bara läsa ett år?

184631-8

Läs Läs Läs!

Flickan & skulden av Katarina Wennberg har jag idag läst ut för andra gången (första gången för längesedan på eget intiativ) - nu ska vi använda den till nästa seminarium och då har jag fräschat upp minnet med att läsa den igen. Dock har det hänt lite sedan boken gavs ut med lagarna så forhoppningsvis ser det åtminstone lite annorlunda ut i rättsalarna idag (?).

Visst, det är mycket upprepningar, men det är en viktig bok med viktigt innehåll, den är dessutom ganska lättläst rent språkligt, däremot berättelserna om vad tjejerna utsätts för är såklart inte lika "lättlästa".


Har även läst ut Mina Hemligheter av Sophie Kinsella alldeles nyligen. Riktig chic-lit som är otroligt lättläst, roande och på gränsen till sliskigt. Men det behövs det med. Tror biblioteket börjar bli något less på alla mina reservationer.. Hinner aldrig läsa ut allt i tid så får låna om om om..

Nästa bok på gång är ytterligare lite lättläst litteratur i form av Alla var där av Lauren Weisberger mellan varven av lagboken och Straffrättens påföljder..

18.30 redan, tvätten kallar! (Så jäkla snålt med tid här så man får passa på minutrarna så man lyckas tajma in allt.. )

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback