Gomorron världen..!

Tidig kväll: Snart time för tårtkalas, hinner skriva ett par rader före dess.. ;)
A. fick frukost på sängen och skönsång, efter det var vi och hämtade tårtan och ut och shoppade lite.. en mysdress på H&M och en massa mat på Coop. Jag skulle sedan gör en "fransk köttgryta" men A tog över och gjorde det mesta..arghh.. Blev mycket gott i alla fall! Har tvättat en massor med, men det är helt sjukt med tvättstugan här, för man har 3 timmars tvättid och ett uselt torkrum, så hälften av allt hänger nu i lägenheten för att torka. (Kom ihåg: ringa och klaga på det).
Har lite pluggångest - har inte hunnit göra ett dugg i helgen.. hunnit och hunnit. men jag har inte gjort något helt enkelt. Får råplugga imorrn istället, vi ska trots allt ha tenta på det här. Vi är ju vana vid att kunna slappa.. Nu ringer det på dörren!


Tidig morgon: A. fyller år idag. 20 år kan vi låtsas så blir han glad. Hade han inte fyllt år, så hade jag troligen inte suttit här och skrivit i detta nuet. Han brukar ta morgonrundan med Nikki, men idag tänkte jag vara lite snäll och skona honom från det, så slet mig upp ur sängen, drog på mig thermobrallorna och traskade ut i snön. Hur han kan somna om efter en sådan brutal uppvakning är mig en gåta?

Om ett par timmar ska vi åka och hämta en tårta, utöver detta ska mästerkocken Anna laga till en fantastisk middag och även banana split till tårtkalaset. Håll tummarna!

Sedan förra lördagen har jag haft ungefär en och samma låt på hjärnan... CARA CARAA MIA med Måns. Det hjälper ju inte att alla i ens omgivning också har den på hjärnan direkt. Den har verkligen satt sig alltså! Vilket såklart är en väldigt bra egenska hos en schlagerdänga, men det är liite jobbigt när det är det första man tänker när man vaknar..cara cara mia.....

Marie hade middag igår, mycket gott och trevligt. Nikki pikki fick följa med även och provsmaka lite (därav fick jag även duscha av hennes rumpa nu när vi hade vart ute.. för att uttrycka det milt). Alla skulle sen ut, så jag lät mig bli övertalad - vi släppte av Nikki hemma och tog taxin vidare till stan - och såg sedan kön till stället vi skulle till.. SKITKUL, lönehelg och kö därefter... pratade med A. som skulle åka hem från jobbet exakt då och kunde inte motstå att få skjuts hem. Det var min karriär på stan det. Men idag känns det väldigt skönt att det inte blev mer alkohol än en halv vinare.

Ska lägga mig och läsa lite nu, så slutligen: GRATTIS ÄLSKLING på 20-års dagen!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback