Kvar i Sverige

Det känns lite vemodigt. Om ungefär tio veckor åker många från klassen iväg på fältstudier utomlands..Afrika, Asien, USA, Australien.. Jag funderade ett bra tag på det, och ni ska veta hur lockad jag var. Tillslut tog jag i alla fall beslutet att stanna här i stan och läsa någon av de valbara kurserna. Det känns inte rätt att lämna A ensam med allt ansvar för djuren över en månad. Det hade varit annorlunda om vi var kvar nere i Skåne, där han har hela sin familj & vänskapskrets. Men efter att ha släpat upp honom till Norrland så får jag faktiskt se bortom mina egna intressen också. Jag vill jättegärna iväg till något nytt land, men då vill jag helst ha dem med mig.
Nu när det börjar närma sig känns det lite sorgligt hursomhelst.. jag ser veckorna framför mig i någon av salarna på skolan och sedan i nästa stund ser jag mig själv i något annat land, på ett äventyr med människor i en helt annan livssituation än min egen.
En annan gång.

Kommentarer
Postat av: Emelie the mupp ; D

Heeej !
Nej, mellan pudel :P

Postat av: sofia

förlåt om jag inte riktigt hängt med sen starten, men du flyttade till norrland för att plugga ? :) förstår att det inte kan kännas så bra att sticka och lämna, även om det skulle locka att vara utomlands!

2007-08-26 @ 21:19:26
URL: http://millstone.bloggspace.se
Postat av: Johanna

Jag förstår ditt dilemma och tankar! Jag menar november... sverige... mörkt... kallt... vardag... jämfört med "nåt utland" = spännande kultur, nya människor och upplevelser.
Men... UTMÄRKT plan att satsa på äventyr i annat land MED "familjen"! Allt går att ordna om man vill! :D

2007-08-26 @ 21:47:08
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: S

Gud vad kul att åka utomlands!

2007-08-26 @ 22:04:38
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Kicks

Äh, fuckit, slänga bort 10-15.000 på att JOBBA, no thank you. Vi får rocka röv här hemma istället.
Puss

2007-08-26 @ 22:11:25
Postat av: evelina

mm det var gott =)
livet är ju långt! ni hinner nog med många resor! =)
kramar!

2007-08-26 @ 22:13:00
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback