Appropå Boot Camp..

..så var jag och en tjejkompis för många år sedan på just det. Eller minilumpen kan vi kalla det också.
Det var som lumpen i 3 veckor under sommaren, fast lite mer lägerliknande. Tror dem hade det framförallt för att locka tjejer till Försvaret, men där vart en hel del av det andra könet med.

Vi sov i logoment om 15 pers i varje rum, kanske tredje natten så började vi höra suspekta ljud efter att de flesta hade somnat. Efter ytterligare en natt var vi säkra på vad vi hörde, så då gick vi på morgonen till befälen och bad dem snacka med den här snubben som låg och runkade halva nätterna. Dagen efter när vi var ute på fält så fick ett annat befäl höra det även och ställde sig inför hela "skolan" på ungefär 150 personer och asgarvade, pekade mot killen och skrek åt honom att han för faaan får sluta runka bland folk.
Rätt åt honom, det snuskot.

För övrigt var det rätt kul att prova på lumpen, en seriös utmaning för mig som inte är direkt världens frilufts/hurt-människa. En natt blev vi väckta efter två timmars sömn av aggressivt vrålande som skrek att vi skulle upp och ro i mörkret till en förbannad fyr. Efter ett antal timmar fick vi ro tillbaks och sova en halvtimme till, sen upp och hoppa igen.
Det bästa var att åka Stridsbåt 90, jag älskar att vara ute på sjön och jag älskar snabba båtar, så det här var det ultimata.

image960


Kommentarer
Postat av: Egoina

gröt är ju äckligt.. haha :P

Postat av: sanna

Ja det undrar jag också ;)
Har du nåt bra tips hur man blir av med en superenvis sommarfökylning så är de välkomna :)

2007-08-01 @ 23:10:58
URL: http://gwanii.blogg.se
Postat av: Emma

hahahahaha :)

2007-08-01 @ 23:37:31
URL: http://etornqvist.blogg.se
Postat av: Bloggdesigner

Ängel, och ängel :) Jag älskar att designa. Adda mig gärna eller mejla; [email protected]

2007-08-02 @ 00:43:29
URL: http://bloggdesigner.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback