Nattlig busringning

Klockan halv fyra inatt  så ringer någon mindre smart person på vår dörr. En halv sekund senare går Nikki igång och börjar skälla och yla  något så in i, både A och jag vaknar brutalt upp ur vår ljuva sömn med ett ryck, jag för trött för att orka ta mig upp. A däremot skuttade upp för att kolla vem tusan det var men då stod det ingen där ute. Förmodligen någon fyllebult som kom på att det var fel dörr.

Jag kom att tänka på en natt när jag bodde på internat. På vår sida av internatet låg en bilväg precis nedanför. Den natten flyger vi upp ur sängarna när vi hör sirener och det blinkar av ljus i hela rummet. En liten stund senare hör vi någon som skriker - Var eee mitt ben? Det var några unga killar som hade tagit farsans nya BMW och kört alldeles för fort, och missat att det efter skolan kom en tvär sväng (om man inte svängde åt höger hamnade man ner för ett stup). Killarna hade hasat sig upp för stupet och kraschat en ruta till matsalen varpå ambulans och polis blivit tillkallade. Vad jag hörde sen överlevde alla och hans ben var inte borta utan det var nog känseln han hade tappat.

Nu är det tajm för morgonkaffet och sen MÅSTE jag sätta igång med min hemtenta, wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ojoj ambitiöst med skola på helgen! men ett måste kan jag förstå =) är den svår? inte en aning om hur man ska kunna övertala om en till =) sexstrejka om du inte får en kanske? haha! min helg blir lugn, ska ner till ett köpcentrum snart o köpa skorna sen hoppas jag det kan bli lite tennis med! lycka till med tentan! kram

Postat av: Debbie

Haha! Läskigt värre att höra en som replik :P Gillar verkligen inte att bli avbruten i sömnen, hatar när någon ringer å väcker mig!!

2007-04-21 @ 11:40:47
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Kim

Hej anna! Hmm ja vet inte... hade velat jobba med FNs flyktingkomission eller barnfonden. vad läser du?

2007-04-21 @ 12:12:44
URL: http://kimisen.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback