Från det ena till det andra

Det känns nästan lite absurt att ena stunden skriva om extremt-mycket-i-lands-saker som alla icke-nödvändiga saker jag bränt pengar på och så vidare för att i nästa stund komma in på barn som lever utan någonting nästan. Men det återspeglar väl min sanna Tvilling-anda med ryck från en sak till en annan.
Vi har ju möjlighet att åka utomlands nästa termin för fältstudier, och det är en möjlighet som jag är väldigt intresserad av att ta, gärna tillsammans med mina bundsförvanter Åsele och Kickmaster.
Vi tänker oss framförallt något land i Europa och vi vill vara inom en verksamhet som arbetar med barn.

Om du har varit ute på något liknande, fältstudier/som volontär/praktik så berätta mer än gärna, och kanske du har något tips om ställe? Vi kan få en del hjälp av skolan att hitta något seriöst, men de har ju bara kontakter med vissa länder.

image139

Bild lånad från
www.un.org

Kommentarer
Postat av: Kickmaster

Yes, Åsele har uppdaterat mig om Sivan. Det låter bra med Slovakien tycker jag, vad tycker du?
Annars skulle en tysk kvinnoorganisation (med tanke på all prostitution vara GREJTAN!)

Postat av: jennie

Ta kontakt med sida, röda korset eller unicef på egen hand så kanske ni kan få mer hjälp. Alla tre har hjälpinsatser i hela världen.
Lycka till!!

2007-04-26 @ 14:42:03
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback