Starka böcker

Helg mellan två kursmoment är lika med ingen kurslitteratur som måste läsas. Därav har jag hunnit med inte bara en, utan två skönlitterära. Först ut var Skugga av Karin Alvtegen. Jag har läst hennes tidigare böcker i S-serien men det var så pass längesedan att jag inte vågar mig på att jämföra den senaste med dom. Så, som fristående bok tycker jag att den här var riktigt bra. Spännande och sorglig, men samtidigt inte alltför obehaglig. Jag gillar ju verkligen hennes språk med. Det enda negativa var att den kunde vara väl förutsägbar på sina ställen.

Den andra boken jag läst är Ulrikas sista strid av Anna Lytsy och Ulrika Olson. Uppföljaren till den hemska verklighetsbaserade Den tusende gången. Det är omöjligt att inte bli djupt berörd av båda dessa böcker. Det gör ont att läsa hennes historia men jag fascineras också av hennes, Ulrikas, otroliga styrka.


Kommentarer
Postat av: Laura

Har läst "Den tusende gången" och den var bland det mest gripande jag någonsin läst. Nu måste jag läsa uppföljaren.

Postat av: Petra

Önskar jag hade tålamod nog att läsa åtminstone en bok...men jag klarar knappt en tidningsartikel. Så rastlös är jag =)

2008-10-06 @ 08:23:38
URL: http://egokick.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback