Recension: REN Calendula Omega 3/7 Moisturiser - Sensitive Skin

Vad? Ansiktscreme för känslig hud.
Inköpsställe: Accessora.se bland annat.
Pris: Hos ovanstående 425 kr
Storlek: 50 ml

Tillverkarens beskrivning:

Den här fuktighetskrämen är framtagen för att varsamt återfukta och skydda känslig hy. Omega-3- och Omega-7-fettsyror dämpar inflammationer medan essentiella oljor från calendula och kamomill lugnar och läker.  Phytosteroler från kamelia återfuktar och mjukgör samtidigt som peptider och ett enzym från moringaträdet tillsammans med fänkol bekämpar fria radikaler.

En bra hudvårdsseries hjärta är fuktighetskrämerna. RENs fuktighetskrämer tar hjälp av avancerad bioaktiv teknologi för att återfukta och ge näring åt olika hudtyper. Målet är att din hud ska uppnå och behålla optimal hälsa och lyster. RENs fuktighetskrämer innehåller inga porblockerande petrokemiska ingredienser. De känns lätta och låter huden andas fritt samtidigt som de ger näring och återfuktar djupt.


Min kommentar: Konsistensen är ganska lätt och känns otroligt skön mot hyn. Den är parfymfri men luktar lite ört-aktigt. Jag tycker mig känna att den lugnar lite och den känns helt enkelt behaglig och mild. Men, har man riktigt torr hud som jag så är den tyvärr lite för klen på det viset, vilket är synd för det känns verkligen som en sjysst produkt annars. Så för känslig hud - perfekt. För jättetrorr hud - får man smörja in sig lite för ofta med denna.

Mitt betyg: Eftersom det faktiskt står för känslig hud, inte för jättetorr så kan jag inte ta hänsyn till att jag tycker den är lite för "lätt" och därmed får den ♥♥♥♥ 4 av 5


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback