Waiting on the world to change





"Me and all my friends
we're all misunderstood
they say we stand for nothing and
there's no way we ever could
now we see everything that's going wrong
with the world and those who lead it
we just feel like we don't have the means
to rise above and beat it

so we keep waiting
waiting on the world to change
we keep on waiting
waiting on the world to change

it's hard to beat the system
when we're standing at a distance
so we keep waiting
waiting on the world to change
now if we had the power
to bring our neighbors home from war
they would have never missed a Christmas
no more ribbons on their door
and when you trust your television
what you get is what you got
cause when they own the information, oh
they can bend it all they want

that's why we're waiting"

Kommentarer
Postat av: ERICA

svar: jag är typ ordlös, eller vad man ska säga. Håller med, det är så bra att flera anmäler! hoppas alla åker dit också. Det är precis som du säger; att det är sjukt att man en söverhuvudtaget ska känna en liten oro när man går ute. Äckliga människor! jag blir så jäkla arg när jag hör/läser sådant. Önskar verkligen att det inte existerade. Och ja, nu blev detta inlägg också långt ;P tack för kommentaren btw! kram

Postat av: Jim

Texten påminde mig om mitt eget liv, lite, att man bara längtar bort all tid som man egentligen skulle kunna göra annat på.

2007-09-21 @ 09:47:00
URL: http://www.jimweb.se
Postat av: carro

Pumba skickar en puss tillbaks :) Händer idag då?

2007-09-21 @ 10:55:59
URL: http://carroat.blogg.se
Postat av: Guldregn

Åh den låten tycker jag är jättebra =).
Socionom är säkert väldigt intressant. Då antar jag att du också läser en hel del psykologi? Jag tycker psykologi är jätteintressant, ville en gång i tiden bli psykolog men jag tror att jag har tillräckligt med egna problem och skulle bara gräva ner mig i andras... Hur lång tid har du kvar innan du är klar? Ha en härlig fredag! Kram

2007-09-21 @ 11:45:13
URL: http://guldregn.blogg.se
Postat av: Jenny

Den här låten är så fin. Och han också... ;) Dels är den med på ett Body Balance-pass och dels så gjordes ju en så himla bra dans till SYTYCD! :D

2007-09-22 @ 13:16:38
URL: http://jennysundin.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback