Det är inte helt kört

Situation 1)
Kund: Var det dig jag handlade hos senast?
Jag: Det kommer jag verkligen inte ihåg, jag ser så många ansikten varje dag..
Kund: Jag tror det var det, så jag vill be om ursäkt för att jag var så otrevlig sist jag var här. Jag var ganska sur.
Jag: Aha, okej..jamen för all del, ursäkten är godtagen!

Situation 2)
En kund, en äldre dam från Stockholm mår inte riktigt bra och blir omhändertagen av en annan kund som ställer in dagens planer och tar med henne hem tills hon ska åka vidare till sin syster.

Jag känner mig ovanligt uppfylld idag av att det finns hopp för mänskligheten!

Kommentarer
Postat av: Jim

Det ligger så nära att vara snäll, det handlar om att vilja. Sådant där blir jag så glad över!

Postat av: Evelina

nae så det är så, det finns hopp för världen? Nåt jag tycker är fruktansvärtär allas påhopp på peter Jihde, det är ju fan mobbing!!
kram

2007-10-13 @ 16:37:15
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Sara

jag älskar när människor är snälla spontant som igår kom en människa fram som jag ALDRIG träffat och började berömma mej för min klädstil och mitt utseende och jag hade varit helt deppig hela dagen innan men efter att han sa de så blev jag överlycklig och gick runt och var själv givmild hela dagen... precis som i cola reklamen ; GIVE A LITTLE LOVE AND IT ALL COMES BACK TO YOU!!
fin tanke..

2007-10-13 @ 17:38:16
URL: http://sapera.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback