Bajsdiskussion

Jag och Nitto var ute och spatserade precis som vanligt. Vi går ofta genom en gård med lägenhetshus. När vi gick förbi där idag kom en dam och började prata med mig:

Hon: Jag måste berätta för dig att det är förbjudet att rasta sina djur på den här gården.
Jag: Va? Så vi får inte gå förbi här?
Hon: Det är helt okej att lufta sin hund men den får inte förorena här.
Jag: Men alltså om vi går förbi här så är det ganska svårt för mig att veta när min hund känner för att sätta sig ner och "förorena"? Bajsar hon så plockar jag såklart upp det.
Hon: Ja.. men så är det. Och jag är vicevärd i den här föreningen.
Jag: Happ.

Himla surtant, lägg energin på att engagera dig för något viktigare istället!
(Haha, ser framför mig hur dom som bor längst in på gården springer i full fart för att hunden inte ska råka kissa förrens dom kommit ut från gården..)


Kommentarer
Postat av: frida

tack! ska gå till bokhandeln nu och kolla om det finns något intressant.

Postat av: mia dh

Vissa har sorgligt nog inte mer att bry sig i. Ha det gott och fortsätt lufta hunden och dig själv var än ni vill:)

2007-10-31 @ 00:22:36
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Else

Hur orkar hon? Men ta "min" hund! Han fixar allt med sin arga, söta nuna. Han fixade nämligen lägenheten åt oss ;)

Oj, jag som tycker det är jobbigt att åka hem ca 4ggr/år. Fast man saknar ju Sverige också. Jag kommer från Söderhamn, en liten stad en timme norr om Gävle. Väldigt fin skärgård ;) Hur länge har du bott i Norrland?

2007-10-31 @ 14:21:39
URL: http://elseviklund.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback