Svar sökes

Jag började fundera, och fortsatte fundera.. men kom inte fram till något riktigt bra svar. Såhär: vad är det som får oss att gilla en viss låt eller en viss musikstil. Om A och jag sitter i bilen och en helt ny låt för oss båda börjar spelas på radion, och jag reagerar direkt och tycker att det är en grym låt - medan A inte tycker att det är något speciellt med den. Vad är det som gör det?

Det är ju en sak med musik vi förknippar med minnen och känslor, men annars, i det stora hela. Jag antar att det gör en del vad vi är uppväxta med för slags musik, men det kan knappast vara hela svaret.
Så nu vill jag höra era teorier!

Kommentarer
Postat av: lisa

Va läskigt. Jag skrev nyss en krönika om precis det!

Postat av: lisa

Nej jag kom faktiskt inte på något bra svar vad jag kommer ihåg. Hela krönikan handlade om just varför. Har du kommit på något vettigt då? :)

2007-11-27 @ 14:04:41
URL: http://lisagood.blogg.se
Postat av: evelina

hmmm, ja det kan man ju fundera på. varför gillar en del värsta hårdrocken och jag kan inte ens lyssna på det? väldigt filosofisk fråga, säg till om du finner svaret =)

kram

2007-11-27 @ 15:47:11
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Sanna

Uppväxt spelar in otroligt mycket, annars har jag ingen aning. Däremot kan just detta ämne ställa till det oerhört i ens vardag! Det är oerhört krävande att lyssna på musik man inte gillar och ledsamt att bli tvingad att avstå från sin musik om någon annan avskyr den... Hör av dig om du kommer fram till svaret på denna gåta:)

2007-11-27 @ 22:21:13
URL: http://fridasusannaj.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback