The American dream..

Efter en hel säsongs Bachelor på två dagar har jag lärt mig väldigt mycket. Programmet borde nästan sändas på SVT under utbildningsprogrammen.

1) I USA är det väldigt vanligt att pappan i familjen är överhuvudet, kallar sig the provider och är beslutsfattaren. Detta anses helt normalt och en man som friar till dottern ska gärna höra med pappan först om han får hennes hand.

2) Om en av kvinnorna i Bachelor erkänner att hon tidigare varit gift så är det en BIG deal, mycket dramatik kring det och det kan påverka allt.

3) Å andra sidan blir oskulden i gruppen skrattad bakom ryggen på..

4) Att folk utsätter sig för precis vad som helst för att hitta kärlek, och står ut med att dela en man på 25 pers.

5) Geografi är nästa kunskapsområden. Flera amerikanska städer visas och denna säsongen även Hawaii.

6) Jag glömde ju nästan det viktigaste; språkbruket. Dude, guys och awesome är nog de flitigast använda orden jag hört de senaste dagarna. Amazing och pretty har varit rätt populärt med.


image833

En bild säger visst mer än tusen ord..

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag jobbade på ett företag som heter Teleresurs som låg ute vid Väla. Kundtjänstföretag, inget roligt alls. Men jag tog ju vilket jobb som helst bara för att ha något, så jag kunde bo nere hos pojkvännen. :)

Postat av: KTS

jag skulle aldrig vilja vara med i ett sådant program där 10 olika tjejer står o kysser killen, usch :P undrar om man testas för hepatit A innan? haha

2007-07-16 @ 17:59:05
URL: http://kissingtheshadows.blogg.se
Postat av: Anonym

oj var har du sett så många avsnitt på en gång? laddat ner?
minigolf är ju så skoj!
krama

2007-07-16 @ 21:50:05
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback