Bloggens ettårsdag!

Hipp hipp hurra..! Det är exakt ett år sedan jag skrev det första inlägget här och det måste såklart firas.. (allt som möjligen kan firas bör också firas ordentligt). Dagen till ära blir det tävling. I prispotten ligger: ett paket med badkulor/pärlor/konfetti, två rosa nagellack från Depend, en styck fotmassagegrej från H&M, läppbalsam Agata de la Ruiz med passionssmak och ett par söta hjärtörhängen från Kicks.
image2221

Reglerna är enkla. Berätta om ditt bästa födelsedagsminne och du är med! Du får gärna tipsa om tävlingen i din blogg men det är inget måste. 
Ditt "bidrag" måste vara inne senast den 8/2 kl. 19.00. Alltså om två dygn ganska precis.
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Katja

Hallo! Toppen hittar du hos Guess!

Postat av: Elin

När jag fyllde 13 år(för 10 år sedan) fick jag en hemlig resa av mamma och pappa. Den gick till Göteborg. Där fick jag shoppa massor med saker och kläder, äta gott och mysa med bara pappa(!). Eftermiddagen avslutades med att få se mitt lag IFK när de spelade fotboll! Vilken dag!

2008-02-06 @ 20:09:37
Postat av: Karin

fint:)

2008-02-06 @ 20:20:32
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Pernilla

Oj, hjälp. Mitt bästa födelsedagsminne... Hur gammal är jag egentligen? :D

Jo, mitt bästa födelsedagsminne är nog det året jag fyllde 12 år. Min kompis och jag fyllde (fyller) år på samma dag och hade bestämt att vi skulle ha "fest" hemma hos henne. Det skulle finnas massor av läsk och snacks och grönsaksstavar var klart ett måste som nyttigt alternativ. Jag stod där och skar morötterna när den sötaste killen i klassen kom in i köket och jag tappade koncentrationen. Jag slant självklart med kniven så att jag skar mig djupt i tummen så det forsade blod över alla grönsaker. Men, det gjorde ingenting, för den sötaste killen i klassen hade kommit på (delvis) Mitt kalas och av honom fick jag två vinglas och en porslinsgroda som jag bedyrade i flera månader därefter. Jag fick till och med en dans under kvällen. Det var en bra födelsedag helt enkelt och ibland är rätt sällskap mycket viktigare än presenter :)

Till något helt annat... Ja, det dumma med sommarkurserna är ju också att det finns så lite utbud - det är mest tråkiga kurser. Men man får väl se-
kanske finns något spännande i år? :D

2008-02-06 @ 20:26:56
URL: http://pernillah.tjejsajten.se
Postat av: teddy

Ohh grattis tjejen. Till ett årsdagen som bloggerska. Här kommer mitt minne som jag ofta delar med mig.

" På min 6 födelsedag förändrades mitt liv. Dagen innanvaknade jag upp till två STORA födelsedagstårtor som far-mor hade baket. Jag hade alla mina barndomsvänner hemma hos oss den dagen. Hela släkten var där. Jag var så lycklig. Jag förstod inte varför. Dagen efter förstod jag inte heller varför far-mor släppte min hand på flygplatsen i Sofia ( Bulgarien) och jag fick följa en helt okänd man in på ett stort flygplan.
Jag skulle flytta den dagen. Flytta ifrån mitt hemland, där jag tog mitt första andetag och mina första steg. Jag skulle åka iväg till Sverige och möta upp mina föräldrar - som jag inte hade sett på ett halvt år. . .
Väl på Arlanda - där jag äntligen fick syn på mamma och pappa och släppte mannens hand - förändrades mitt liv för alltid.
Jag kom från ett kommunistiskt land - där man fick stå 2 timmar för 0,5 L mjök - till ett kand där mitt barnrum var fylld med leksaker och godis i överflöde.
Min första natt var som en natt på slottet...
helt overklig."

2008-02-06 @ 20:30:34
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Tessan

Grattis! Det var till att slå på stort, va roligt! Kan inte komma på nåt bästa födelsedagsminne just nu, men får fundera på saken;)

2008-02-06 @ 20:35:47
URL: http://misstessan.blogg.se
Postat av: Emelie

Mitt bästa födelsedagsminne var nu i november när jag fyllde 25 år. Det var strax efter min stora operation och jag orkade inte ordna någon fest som jag egentligen ville ha. Kvällen efter min födelsedag så ringde det på dörren och där låg en lapp att jag skulle ta mig till videomix inom 15 min och hämta min present. Jag fattade ingenting och kände mig lurad och jättedum. Men min kompis tvingade mig. Där fick jag en ny lapp och en stor sopsäck med motorcykelkläder och hjälm. På lappen stod det att jag skulle ta på mig kläderna och invänta lämplig transport... Jag gjorde det och strax efter kom en mc och plockade upp mig... Jag fattade INGENTING! Han körde runt hela stan i princip och jag undrade vem som körde mig... Efter en stund körde han till min kompis mormor och morfars hus och där var det massa marschaller och när jag går in i huset är ALLA min tjejkompisar där! Jag har ALDRIG blivit så lurad och överraska i hela mitt liv!!! Kunde inte riktigt hålla tårarna borta. De hade fixat trerätters middag, en poängpromenad om mig, köpt presenter bland annat två (äckliga) guldfiskar. Sen hade vi även sexparty. Hela kvällen hade sextema.... hahaha. Jag hade en underbart rolig och minnesvärd kväll och jag blev rörd av att ha sådana underbara vänner!
Jag tror ingen födelsedag kan slå det!

2008-02-06 @ 20:39:30
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: Anna

Jag kom att tänka på min senaste födelsedags för ca två månader sedan, den värmer i mitt hjärta även fast åldernojan börjar komma smygandes.

Jag är en stor djurälskare och har lidit mig igenom svår allergi som barn. När jag valde att flytta hemifrån var ett liv utan djur inget liv. Jag valde att skaffa både hund och katt, alla mina djur har stannat hos mig livet ut, utom min älskade hund. En dag insåg jag att mitt ego var oviktigare än hans bästa, så jag var tvungen att leta efter en ny ägare åt honom pga flera skäl. Det gjorde hemskt ont och det går inte en dag utan att jag tänker på honom och pratar om honom. Han var min räddande ängel under en av mina svårare kriser och gav mig så mycket styrka.

Det som känns så underbart är att jag fick kontakt med ägaren och just på min födelsedag 19/12 -07
fick jag träffa honom igen, det måste varit en av mina bästa födelsedagar. Jag tog tassavtryck på honom innan jag åkte och tatuerade in på höger skulderblad, på det sättet finns han med mig varje dag och det beslutet kommer jag aldrig ångra.

2008-02-06 @ 20:56:28
URL: http://eenough.blogg.se/
Postat av: Marie

klänningen kommer! eller så kika in min bilddagbok (finns länkad på bloggen). La ut alla bilder där idag.

Antar att jag oxå ska vara med och tävla :)
Mitt bästa födelsedagsminne är när jag fyllde 17 år och var i Egypten med min syster. Vi bodde på ett Hiltonhotell i Hurghada.

På morgonen när min syster väcker mig har jag får jag öppna två paket, bland annat ett väldigt fint halsband från Guldfynd. Efter en liten stund ringer det på dörren, då har Malin (min syster) beställt frukostbuffé på rummet. Så där sitter vi jättelänge och frossar i fräska jucier, frukter, nybakat bröd och allt man kan tänka sig.

Dagen flyter på och vi ligger och steker bredvid poolen när det helt plötsligt hörs en sång från hotellet, ut kommer all kökspersonal sjungandes på "Happy birthday"-sången och kökschefen går längst fram med en tårta i handen som han kommer fram till oss och lämnar. Det var min syster som låg bakom det oxå förstås.

Under hela dagen får jag massvis med grattis-sms från alla kompisar och familjen där hemma i kylan (jag fyller år i november) och det kändes så otroligt härligt att vara i Egypten! Sen åt vi en lång och god middag nere vid stranden och la oss sen tidigt för att sen mitt i natten kliva upp och sätta oss på bussen till Kairo! :)

2008-02-06 @ 21:55:49
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: Jenni

Det var när T tog med mig ut i den norrländska skogen utan att jag visste vart vi skulle. Så kom vi fram till ett hus med stall. Där väntade 3 hästar. En till mig, en till T och en till ledaren. Detta gjorde T med mig trots att han suttit på en häst en gång innan i hela sitt liv. Det är kärlek ;)

2008-02-07 @ 11:51:23
URL: http://missjenni.blogg.se
Postat av: Jenni

Glömde skriva att han hade matsäck med åxå den lilla sötnöten :)

2008-02-07 @ 11:52:08
URL: http://missjenni.blogg.se
Postat av: Elisabet

Grattis på ettårsdagen!

2008-02-07 @ 13:47:36
URL: http://stenvreten.blogg.se
Postat av: Lina

Min bästa födelsedag var när jag fyllde 10. Jag hade bjudit över hela klassen och alla hade kommit utom grannpojken. Mina föräldrar var väldigt stressade över att han inte kommit ännu och det tyckte jag förstås var märkligt, inte brydde jag mig så mycket om att den smått märkliga grannpojken inte dykt upp. De till och med ringde hem till honom 2 gånger för att se om han var på väg. Till slut dök han upp med en korg täckt av en handduk. Pappa tog korgen av honom och sa att det var mina föräldrars födelsedagspresent åt mig. I korgen fanns det en otroligt söt svart-vit liten kattunge, min allra första kattkärlek som hette Smulan. Gissa om jag blev lycklig ;)

2008-02-07 @ 16:26:28
URL: http://aleya.webblogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback