Lömska potatisar

Ska sova strax, var uppe alldeles för tidigt imorse. Låg i sängen och mumlade till A. att jag var beredd att ge ngn i princip vad som helst för att få sova ett par timmar till.. Det var SÅ plågsamt att gå upp. Seminariet gick bra, men nu har vi ytterligare ett på fredag.

För en gång skull har jag tillagat en ordentlig lunch idag, annars brukar det bli "Dagens pasta" på skolan, som längst att jag anstränger mig och värmer något i ugn/micro. Idag blev det lyxlunch, på menyn stod: Kallrökt lax, överkokta potatisar, creme fraiche/stenbitsrom-röra, sallad och citron till detta. Sjukt gott! Tyckte Polly med som kastade sig över min tallrik och försökte få tag på lite gott... Tyckte så synd om henne, hon är ju trots allt en katt så jag gav henne lite av röran, vilket betyder att hon troligen kommer spy på vår nya vita matta lite senare! Hon är en väldigt känslig katt.

Ja, dom där potatisarna var ju jäkligt luriga. På utsidan såg dom fina ut och när jag sen började skala dom så vart ungefär hälften svart och konstigt - fick alltså skala av 2/3 av potatisarna.. Enough om min lunch.

Beställde från Asos igår, en styck hemlig partyklädsel till inflyttningsfesten och ett sött halsband. Hittade i sista stund en rabattkod på 20 % - inte helt fel! Hoppas sakerna kommer snart och att dom passar utmärkt. Skitbra med internetbutiker verkligen. Även om det inte alltid passar så är det grymt skönt att sitta och spana framför datorn och sen få hem det ett par dagar senare. Det var lite skillnad förr när det fanns H&M, H&M och typ Ellos.. nu finns det nästan för mycket att välja mellan.  Särskilt här uppe i norr vars man har en hel vinterdress på sig varje dag så är det rätt skönt att slippa prova i affärerna...(av med stövlar, långkalsingar, diverse halsdukar och mössor OSV - och sen på igen!) Ja ni fattar.

Nu ska jag sova en stund, gissar att jag vaknar lagom tills A. kommer hem från jobbet, och då kära vänner ska jag bara slappa slappa och slappa. Samt se på OC och Top Model ikväll såklart. Ha en fortsatt skön dag!

Kommentarer
Postat av: Lena

Åhå, vad är det för partyutstyrsel du har skaffat dig nu då?? ;) säkert nåt dirty...

Jo jag fick inbjudan, mycket stilig. Det ser ut som att det är ledigt då, så tjohoo!

Postat av: Angelica

Duu. asos. jag beställde därifrån för ett tag sen och fick vänta way longer än väntat. Nu krashade Fredrik ett glas.. måste hjälpa den lilla mannen. cs imorroon!!

2007-02-28 @ 23:57:34
URL: http://monchichi.blogg.se
Postat av: Angelica

Jag vet.. skrev ett i Tisdags men allt raderades när jag råkade komma åt nån tangent. Så jag blev helt negga. Men snart så

2007-03-01 @ 15:38:46
URL: http://monchichi.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback