Glamour på hög nivå

Det där var ordentligt deprimerande, med ansiktsbehandlingen. Mitt förtidsklimakterie eller vad det än må vara har gjort att jag har drabbats av VUXEN-ACNE. Japp. Det är precis så sorgligt som det låter. Min naiva förhoppning var att jag skulle gå till hud-fén och sen skulle allt vara bra. Men icket. Hon var duktigt, inte det. Men jag blev samtidigt upplyst om den bistra verkligheten som innebär att det förmodligen kommer ta tid att få bukt på problemet. Suck. Imorgon bitti ska jag se till att hamna först i telefonkön till vårdcentralen och be dom fixa det här! Tydligen kan man vid mycket stress få brist på ett ämne som kan leda till acne och viktuppgång. För det behöver man medicin. Medicin får man hos läkaren. Visst är det komiskt, man stressar med jobb för att få mer stålar men i slutändan blir man inte mycket rikare eftersom man sen måste åtgärda diverse effekter av stressen. Den som gapar efter för mycket...
När jag kom hem var det hög tid att äta, jag stekte upp halloumiost och gjorde en sallad. Men det gick inte, fetten som dröp från osten påminde så brutalt om min feta hy så jag mådde lite illa och knaprade i mig desto mer sallad.

En annan som inte är helt hundra är kära kittycat. Hon har något problem med magen (jag behöver inte gå in på detaljer), men jag har tvättat ungefär fem maskiner sedan i måndags. Botten upp och glad midsommar!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback